Viimeisen parin viikon aikana olen hakenut todella monta uutta asuntoa myyntiin. Käytännössä se on tarkoittanut sitä, että päivät olen viettänyt asiakkaiden luona ja illat olen istunut koneen ääressä paperihommissa. Tähän työhön liittyy paljon muutakin kuin asuntojen esittelyt ja yksi iso osa on sitä taustatyötä, mikä täytyy tehdä ennen kuin kohde saadaan nettiin.
Kaikki faktat saan kerättyä isännöitsijöiltä, kaupungilta, kiinteistörekisteristä ja tietenkin ensisijaisesti myyjiltä mutta suurin henkilökohtainen panos syntyy, kun alan kehittelemään myyntitekstiä. Pidän ensisijaisen tärkeänä, että tekstistä tulee esiin asunnon ”sielu”, sillä jokaisella kodilla on oma ainutlaatuinen tunnelmansa. Käytän myös paljon aikaa siihen, että saan sisällytettyä kompaktiin esittelytekstiin tärkeimpien tietojen lisäksi juuri ne ominaisuudet, jotka erottavat tämän kodin muista. Välillä sitä on ihan liekeissä, kun oikein pääsee vauhtiin ja lopputulosta onkin silloin mahtavaa lukea. Yksi asiakkaani kysyi minulta (hieman kunnioitusta äänessään), että kirjoitanko ihan oikeasti itse kaikki tekstit. Totta kai kirjoitan ja heidän kotinsa myytiinkiin ennen ensiesittelyä täyteen hintaan 😉 Uskallan siis väittää, että tekstillä on merkitystä.
Blogikuva on tällä kertaa uudesta kohteestani Saunalahdessa. Tällä kertaa meinasivat superlatiivit loppua ja joku saa itselleen uskomattoman kodin.