Brändinä Heidi Luumi

Ensi viikolla joudun ihan uudenlaisen tilanteen eteen, kun pidän kollegoilleni ensimmäistä kertaa elämässäni koulutusta. Pyyntö tähän tuli Huom!-ketjulta ja aiheena on: Minä-brändi. Olin aika otettu 🙂 En ole tehnyt työtäni sillä päämäärällä, että loisin itsestäni brändiä mutta ulkopuolisen silmin se on mitä ilmeisimmin näyttänyt siltä. Tämä koulutuspyyntö pisti minut syventymään aiheeseen tarkemmin ja olenkin nyt saanut mielestäni kokoon hyvän koulutusrungon aiheesta.

Netissä on luonnollisesti paljonkin artikkeleita aiheesta ja varsinkin Heli Sirkiän kirjoitukset saivat minut nyökyttelemään. Oma pitkäjänteinen tavoitteeni on ollut, että mahdollisimman moni tietäisi minun myyvän asuntoja ja olen toiminut todella johdonmukaisesti asian eteen. Tiedostamattani olen samalla rakentanut Heidi Luumi-brändiä monella eri tasolla. Toimin ehkä enemmän ei-niin-suomalaiseen tyyliin ja uskallan kertoa vahvuuksistani ja se on yksi ohjenuora henkilöbrändin luomisessa. Miten kukaan muuten voisi tietää, mitä osaan?

Kaikista tärkein viesti, mitä tulen koulutuksessani tuomaan esiin on se, että kaikessa markkinoinnissa ja tekemisessään tulee olla ehdottoman aito. Oman julkisen profiilin on oltava linjassa oman persoonan ja arvojen kanssa. Muuten menee pahasti metsään. Niin että tässä sitä ollaan: aidosti juuri tätä.

(Tässä linkki yhteen Heli Sirkiän blogiin aiheesta : http://helisirkia.blogspot.com/2009/05/mika-ihmeen-henkilobrandi.html)